sodelavci


JELENA SITAR (1959, Ljubljana) je docentka na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem, dramaturginja, lutkovna režiserka in publicistka. Leta 1990 je diplomirala na oddelku za dramaturgijo na AGRFT s temo Faust med lutkami. Od 1983 je delala kot samostojna strokovna svetovalka za gledališče in lutkarstvo pri Zvezi kulturnih organizacij Slovenije, od 1986 do 2007 je bila v svobodnem poklicu (dramaturginja). Režirala je okoli 40 lutkovnih predstav v poklicnih in alternativnih gledališčih po Sloveniji in v tujini, večkrat v sodelovanju z Igorjem Cvetkom v njunem matičnem gledališču Zapik. Za svoje delo je prejela številne mednarodne nagrade in priznanja. Kot urednica revije Lutka (1983–1993) in svetovalka za gledališče pri ZKO Slovenije (1983–1986) je vplivala na razvoj amaterskega lutkarstva in publicistike v Sloveniji, kot umetniška vodja LGL pa na usmeritve slovenskega profesionalnega lutkovnega gledališča. Od 2007 do 2010 je namreč programsko vodila osrednjo slovensko lutkovno hišo. Od leta 2010 je docentka na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem, kjer poučuje osnove lutkarstva in gledališke pedagogike. Poleg umetniškega ustvarjanja Sitarjeva vodi lutkovne delavnice za otroke in seminarje za učitelje, gledališke pedagoge, terapevte in igralce v Sloveniji in tujini. Piše članke in razprave o lutkarstvu za časopise in strokovne revije ter se z referati udeležuje znanstvenih kongresov. Poleg strokovne literature piše tudi leposlovje in objavlja v otroških literarnih revijah. Intenzivno se ukvarja z aplikacijo lutkarstva v pedagogiki in lutkovno terapijo (psihodinamsko-lutkovni laboratorij KREMOK z mag. dr. Zlatkom Bastašićem). Z Ireno Rajh je ustanovila HIŠO otrok in umetnosti, sodoben otroški kulturni center, in jo od 2001 do 2005 programsko tudi vodila. Z lutkovnim gledališčem FRU-FRU sodeluje že od samega začetka; kot režiserka, scenaristka, dramaturginja. V koprodukciji z gledališčem Zapik je leta 2000 nastala predstava Svinjski pastir, v kateri tudi igra.

MARJAN KUNAVER, lutkar, igralec-animator, glasbenik in lutkovni tehnolog je v zadnjih 25 letih sodeloval v različnih gledališčih za otroke in gostoval tudi v predstavah za odrasle z ustvarjalci predstav tipa improviziranega gledališča (Andrej Rozman Roza, Marko Derganc, Gledališče Ane Monro, gledališče Melite Osojnik…)

Svojo lutkovno pot je začel v lutkovni skupini ZOOM in se kasneje (1992) pridružil Gledališču FRU-FRU in skupaj z Ireno Rajh razvijal značilno estetiko gledališča. S FRU FRU jem je gostoval  na mednarodnih festivalih po vsem svetu.  Odigral je več kot 30 različnih vlog, se uveljavil tudi kot tehnolog in izdelovalec lutk, glasbenik, kot režiser lastnih predstav predvsem pa kot neprekosljiv animator lutk.

Marjan Kunaver je skupaj z lutkarjem in “soborcem” Branetom Vižintinom sredi devetdesetih prejšnjega stoletja ustanovil tudi gledališče Balinkugla, ki je uprizorilo tri predstave za odrasle (Žametna sociala, Kanarček, Turjaška Rozamunda) kot Teater Kuglica pa Dogodivščine Indijančka Vikija, Trije pujski, Kekec in Raček Nace namenjenih otroški publiki. V okviru projektov Balinkugle je izdal tudi dve CD plošči.

Kunaver se kot večina lutkarjev ukvarja z vsemi elementi gledališča, njegovo posebno področje pa je lutkovna tehnologija. Postaja eden najzanimivejših mojstrov na tem področju pri nas. Leta 2002 se je v to smer dodatno izobrazil na mednarodnem poletnem tečaju visoke šole za lutkarstvo v francoskem Charlesvillu, ki ga je vodil strokovnjak za animatroniko Pare Zaven iz studia Jima Hensona iz ZDA. L.2006 je svoje znanje ponovno izpoplnjeval v  Charllevillu. Pod mentorskim vodstvom Terija Leea iz Green Ginger Theatre, Velika Britanija je spoznaval mimično lutko in uporabo lateksa v sodobni lutkovni tehnologiji. L. 2009 pa je pod vodstvom Stephena Bertrama (The strings, Dream Catchers…) izdeloval in animiral marionete.Trenutno sodeluje s Compagnie Yokai iz Francije kot lutkar in kreator scene ter lutkovne tehnologije. 

MATEVŽ GREGORIČ (1968, Celje) je samostojni ustvarjalec na področju kulture, animator, dramaturg, režiser, avtor besedil, domač in mednarodni lutkovni mentor, vodja lutkovnih delavnic in seminarjev po metodi »Pogovarjajmo se z materialom/Talking to material«. V Slovenski Bistrici je leta 1997 ustanovil Lutkovno gledališče Koruzno zrno, znotraj katerega ustvarja avtorske predstave tako za otroke kot za odrasle. Na festivalih v Sloveniji in v tujini so njegove predstave dobile več, v lutkovnem svetu izredno prepoznavnih, nagrad. Prepoznavno je tudi njegovo mentorsko delo; vodi lutkovne seminarje in sodeluje z JSKD-jem kot strokovni sodelavec in selektor za lutkovno umetnost. S FRU-FRU-jem sodeluje kot animator in igralec v predstavah Obisk dr. Eka, Štirje muzikantje in Raček Nace, Krtek Zlatko ali Kakec, ki je padel z neba in Štirje muzikantje.

KATJA POVŠE (1975), samozaposlena v kulturi (od l. 2007), performerka, animatorka lutk in igralka. Katja Povše je lutkovna ustvarjalka: animatorka, igralka, režiserka in pripovedovalka. Z lutkarstvom se ukvarja že od l. 1992, sprva ljubiteljsko kot članica Mladinskega studia Lutkovnega gledališča Ljubljana in kasneje Društva lutkovnih ustvarjalcev, katerega članica je še danes. Pod okriljem tega društva je nastalo kar nekaj lutkovnih predstav za otroke in odrasle, kjer je sodelovala kot animatorka igralka, režiserka, avtorica in soavtorica. Izpopolnjevala se je na mednarodni lutkovni šoli v Charleville Mezieres v Franciji, na lutkovni akademiji v Bialystoku na Poljskem in na številnih drugih delavnicah ter za svoje delo prejela več strokovnih nagrad. L.2002 je diplomirala na Filozofski fakulteti, smer etnologija in kulturna antropologija, na temo Slovensko lutkarstvo ob koncu tisočletja. Med l. 2001-2007 je bila članica igralsko animatorskega ansambla Lutkovnega gledališča Ljubljana. Od l. 2007
deluje kot samostojna ustvarjalka na področju kulture in se ukvarja z različnimi lutkovnimi in gledališkimi projekti. Sodeluje z gledališčem Miniteater, Lutkovnim gledališčem Ljubljana, Lutkovnim gledališčem Maribor, je ustanoviteljica avtorskega gledališča Pripovedno gledališče gdč. Bazilike (www.bazilika.com) in soavtorica AEIOU gledališča za dojenčke in malčke (www.aeiou.si). Vodi lutkovno gledališke delavnice za odrasle in otroke.

MARINA HROVATIN (1960, Maribor), Scenografinja vgledališču FRU-FRU. Po srednji oblikovalni šoli, smer grafično oblikovanje je študij zaključila na pedagoški akademiji, smer likovni in tehnični pouk. Svoje pedagoške izkušnje si je nabirala v Pionirskem domu, centru za kulturo mladih kjer je več let vodila skupine otrok, ki so obiskovali tečaj zgodnjega opismenjevanja »Črkarijo« in igralne urice Muce copatarice. Kasneje je imela tečaj ročnih spretnosti imenovan »Otržkova delavnica« in vodila lutkovni krožek. Veliko izkušenj dela z naravnimi materiali si je pridobila tudi med  izobraževanjem za Waldorfskega vzgojitelja. Med tem je sodelovala tudi z gledališčem Fru-Fru in je avtorica lutk uspešne predstave »Muca Copatarica«, ki že vrsto let razveseljuje otroke širom po Sloveniji. Mednarodno uspešna predstava »Moj
dežnik je lahko balon« je prav tako plod njene likovne zasnove. V zadnjem času se posveča predvsem oblikovanju iz naravnih materialov, kot so svila in volna. Tako izpod njenih rok nastajajo različniuporabni predmeti, igrače in lutke, ki jih oblikuje s tehniko suhega polstenja nepredene volne.

PETRA PETAN (1973, Zagreb) je samostojna ustvarjalka na področju kulture, magistra umetnosti, univerzitetno diplomirana oblikovalka tekstilnih in oblačil. Na FNT v Ljubljani je diplomirala l. 2001 in magistrirala na odd. za tekstilstvo l. 2006. Kot samostojna ustvarjalka se ukvarja z grafičnim oblikovanjem, oblikovanjem tekstila in fotografijo. Že od l- 1997 samostojno razstavlja in sodeluje na modnih revijah doma in v tujini, na fotografskih natečajih EMZIN, od l. 2007 skrbi za celostno grafično podobo HIŠE otrok in umetnosti in Lutkovnega gledališča FRU-FRU. Je tudi avtorica likovne podobe nagrajene lutkovne predstave Trnuljčica.